woensdag 11 augustus 2010

hortensia met vage naam

ik heb sinds vorig weekend een hele mooie pluimhortensia met een stomme naam erbij :)

 Dit is de hortensia "pinky winky"
Het mooie aan deze hortensia is dat het een pluimhortensia is at de bloemen groenwit beginnen, en langzaam verkleuren naar rozerood. Bovenaan de "pluimen" blijven er nieuwe bloemetjes komen, waardoor de bloemen een kleurverloop hebben.


 Op deze foto's zie je de knoppen zitten, en de witte bloemen, en dat ze al naar roze aan het verkleuren zijn aan de onderkant.



 Deze laatste foto heb ik geleend van het internet, zo zou het er uiteindelijk uit moeten gaan zien.
Ik hoop dat de kleur echt zo fel wordt. Uiteraard heb ik nu nog maar 1 struik, maar ik heb stekplannen :)

De foto's zijn wat minder omdat ik ze met mijn mobiel heb genomen, de batterijen van ons fototoestel zijn leeg :S

Ook heb ik een bijzonder soort eikenbladhortensia gekocht. Hier komt ook nog een artikeltje over

Geen opmerkingen:

Een reactie posten