zondag 8 januari 2012

helleborus orientalis


De vorig jaar aangeplante helleborussen staan al vol in de knop.
Ik ben blij dat ze goed aangeslagen zijn.
Het is een hele donkere paarse enkele helleborus, en een witte dubbele.
Ik hoop dat ze gaan kruisen en zo  hele aparte kruisingen voortbrengen.
Ik heb de bladeren alvast afgeknipt, ik hoop dat het niet te vroeg is.

The last year planted hellebores are already having flower buds.
I am glad they like the place i planted them.
I planted a very dark purple single hellebore, and a white double hellebore.
I hope they will get nice offspring.
I already cut the foliage, i hope its not to soon.

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Hier willen die helleborussen niet zo erg...
    Ik hoop dat de H. foetidus die ik dit jaar geplant heb het wat meer naar hun zin hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier staat er al eentje in bloei, maar die staat dan ook erg beschut.

    BeantwoordenVerwijderen