vrijdag 27 april 2012

bloemen en knoppen

De foto's van vorige week geven veel lente  belofte weer, en het regenachtige weer zorgt ervoor dat van alles de grond uit schiet.
Ik heb 2 bloempotten, formaat emmertje, aan  (vermoedelijk) kaasjeskruid uit de tuin gehaald en heb nog voldoende over voor nog een paar grote potten.


Dit kruid is een plaag in de voortuin, gelukkig heeft het mooie bloemen, dus waar het niet in de weg staat laat ik het gewoon staan. (de voortuin is nog lang niet vol)
In de voortuin heb ik weer wat andere planten geplant die het hopelijk hiertegen op kunnen nemen....



De elstar- appelboom zoekt nog een plekje. Ik wilde al heel lang een klein appelboompje, omdat fruit bij de betuwe hoort :)  en bij voorkeur een elstar omdat dit appelras hier in de omgeving is ontwikkeld.
 Laagstam is niet zo hip als hoogstam, maar wel iets geschikter voor in onze woonwijktuin. Hopelijk kunnen we dit jaar voor het eerst van appeltjes uit eigen tuin genieten.  (en anders is de bloesem ook al heel mooi)

Ook de grootbloemige clematis heeft nog meer knoppen dan vorig jaar.

en mijn favoriete "onkruid"is weer gesignaleerd. Dovenetel is een mooie bodembedekker.

4 opmerkingen:

  1. De dovenetel breid zich hier ook snel uit maar vind het wel een mooi plantje, Er is weer genoeg te doen en te zien in de tuin hé? werk aan de winkel. groet, Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die paarse dovenetel heeft het hier ook helemaal naar zijn zin, een beetje te op sommige plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaa, ik heb het "onkruid" dovenetel zelf in de tuin uitgezet, en de madeliefjes in het gras ook, ik doe niet aan een tijdschriftentuin want sommig onkruid is heel mooi, en een goede bodembedekker en bijenlokker bovendien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een liefhebber van dovenetel. Naast mooie bloemetjes ook heel mooi blad dat het hele jaar door mooi is. Soms wat meeldauw, gewoon blaadjes afknippen en het is weer fris.

    BeantwoordenVerwijderen