dinsdag 5 februari 2013

Voorjaarsbodes

De sneeuwklokjes staan nu ongeveer een week in bloei. Dit gewasje geeft me altijd goede moed als het buiten nog vroeg donker en bar koud is.







Ook de boerenkrokus laat zich weer bewonderen...
Gisteren (maandag) stonden er al heel wat met open bloemblaadjes te zonnen als kleine paarse sterretjes. 

Meteen kreeg ik zin om de zon op te zoeken en het onkruid te lijf te gaan.. (vanaf oktober ben ik daar niet meer aan toe gekomen, dus het was erg nodig. )




Onkruid wieden is verslavend (want je ziet telkens een stukje dat je vergeten bent :) ) en je krijgt er spierpijn van, maar hare majesteits tuin is weer een stuk onkruidvrijer.

Nu kun je de lentebodes nog beter zien, dus dat is een goede beloning voor mij :) .

---

 The snowdrops are flowering now for about a week. Snowdrop flowers always cheer me up when the days are still short and cold.

The Crocus tommasinianus is also flowering in the front yard.
Yesterday (monday) a couple of them where enjoying the february sun with their flowers open.  They looked a bit like little purple stars. 


I emediately wanted to get outside to remove some weeds, i wasnt able to do that since last october so it was really necessary.

Removing the weeds is addicting (cause when you finish it you always see a weed you forgot to remove:) )
But now you can see more of the crocusses and snowdrops, so its very rewarding.




1 opmerking: