dinsdag 8 juni 2010

druk druk druk

soms heb je het eventjes te druk voor het internet, vooral bij een strakblauwe hemel en hoge temperaturen, en een goed boek. Dan moet er genoten worden en gelezen worden...
En als het afgekoeld is en het is te droog moet er gegoten worden.

Gelukkig is hare majesteits tuin  goed op de zomer ingesteld, met vochtminnende hortensia's op een droge zonnige plek.
Je kan veel zeggen: de aanhouder wint!
Het was op een bepaald moment 30 graden, maar de hortensia's hingen niet slap... Blijkbaar zijn ze inmiddels diep genoeg geworteld om zich te handhaven in de woesternij van mijn voortuin.

De regen maakt momenteel korte metten met de droogte en alles is weer fris.

:)

als het weer droog is komen er weer nieuwe foto's.
Nu moeten jullie het doen met een grootbloemige Clematis.




en de eerste knopjes in mijn peperplant (cayenne long purple)

Daar valt ook wel mee te leven, toch?

2 opmerkingen:

  1. Wij proberen het bewateren van de planten in een droge tijd altijd zo lang mogelijk uit te stellen. Het schijnt dat planten dan meer hun best gaan doen om zichzelf te voorzien van water.
    Nou scheelt het wel dat we alleen een siertuin hebben, bij groenten moet je wel.
    Voorlopig hebben ze hier voldoende vocht gekregen, er is aardig wat gevallen de afgelopen dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik ook maar, ik had als tuinnoob, de hortensia's die ik gekregen had, op de domste plek geplant, en dacht eraan deze in de herfst te verpoten naar een schaduwrijkere plaats.. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want het lijkt niet meer nodig te zijn, en onder de kale planten bloeien in het eind van de winter/ vroege lente heel veel mooie paarse krokusjes....

    Jaa hier is alles ook weer fris en fruitig, voorlopig hoeft er niet meer gegoten te worden :) Maar genoten mag er altijd, al regent het pijpenstelen .... :)


    Bedankt voor je reactie :)

    BeantwoordenVerwijderen