dinsdag 16 november 2010

sneeuwklokjes

daar wacht  ik op, vroeg? Nee!!!

Ik heb namelijk een soort gekocht wat herfstbloeiend moet zijn.

Ik hoop dat het plantje het gaat doen, in februari heb ik dit bolletje op pot gekocht, en met de pot in de tuin geplant, omdat ik m niet per ongeluk om wil spitten in de zomer.
Het is maar een bolletje omdat ik meerdere een te grote gok vind.

 

Als ze niet aanslaan dan is het zonde, maar met 2 bloembolletjes dubbel zonde :)
Hopelijk doet het bolletje het, dan worden het er vanzelf meer.
Een van deze twee ondersoortjes moet het zijn:


"Galanthus reginae-olgae subsp. reginae-olgae
De echte herfstsneeuwklok met een bloeitijd van oktober -november. Bloeit vooraleer het blad verschijnt. "
of
"Galanthus reginae-olgae subsp. vernalis
Bloeit een stuk later, in december en januari, met quasi volledig volgroeid blad. Het blad heeft ook de kenmerkende lichtgekleurde streep in het midden. Een sneeuwklokje dat gegarandeerd bloeit met Kerstmis."

bron tekst
bron foto

Het was geen goedkoop bloembolletje , maar het is toch wel heel luxe om 2x per jaar uit te kunnen kijken naar sneeuwklokjes :)

Wie wordt er nu niet blij van sneeuwklokjes :)

3 opmerkingen:

  1. Een sneeuwklokje in de herfst? Daar moet ik even aan wennen. Ik vind het juist zo'n mooi teer winterbloemetje maar ik hoop voor jou dat ie het goed doet in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik heb ook de gewone variant geplant, want ik vind ze ook in het voorjaar prachtig, maar ik wilde wat speciaals.

    Ik had dit jaar ook het voornemen om herfstbloeiende krokusjes te planten, maar ik was te laat met bestellen.
    :S


    Komend jaar maar op mijn verlanglijstje zetten, paarsblauwe herfstasters staan daar ook al op.


    In de herfst plant ik de hele tuin vol lentebloeiers, met als gevolg dat hij in de herfst nog wat bloeiers kan gebruiken...

    :)

    BeantwoordenVerwijderen