dinsdag 10 mei 2011

akelei en een lekker chaotische tuin/Aquilegia and a nice chaotic garden

dit zijn de twee soorten akelei die staan te pronken in de tuin, ik ben nog op zoek naar (zaad van) de witte  en/ of de heel lichtblauwe voor een donker hoekje. Ik vind de enkele variant op de tweede foto het mooist.


these 2 are the Aquilegia species who are showing off their beauty in the garden, i am still looking for (seed of) the white and/or very pale blue one for a dark corner in the garden.  I like the single one of the second picture the best. 

Dit is een stukje voortuin, eind vorig jaar heb ik hier en daar wat vergeetmenietjes gezaaid, ik denk dat ik volgend jaar een grootverpakking ga halen want ik vind het effect erg leuk.

This is a peace of the frontyard, last year i did scatter some forget me not seed here and there and i think i am gonna buy a huge packet of it  and throw it trough the whole garden cause i like the result very much. 

2 opmerkingen:

  1. Die blauwe akelei is mooi. Ik heb wel één witte akelei, maar die heeft vrij kleine bloemen. Ooit heb ik ergens gelezen dat je, als je dezelfde akelei wilt, dat je dan apart moet zaaien waar geen anderen staan anders gaan ze mengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je voor de tip, ik heb via bloementuin het hommeltje eindelijk de gezochte witte akelei kunnen bestellen :)

    Kruisingen zijn ook welkom, zo lang ze maar niet rood of geel zijn. (ik probeer te tuinieren op blauw paars wit en als het niet anders kan rose, zoals de pioen :) )

    BeantwoordenVerwijderen