maandag 20 juni 2011

drukjes/ buisy time

op dit moment heb ik het erg druk, maar gelukkig heb ik nog tijd voor het plaatsen van een mooie foto van de Bergamot plant.
deze staat inmiddels in volle bloei mooi te zijn
ook de ridderspoor is ook mooi in paars en blauw
een van mijn favoriete planten, is het vingerhoedskruid (onder)
Ze doen me denken aan oma's oude tuin, als de bijen in een vingerhoedje gingen om stuifmeel te halen, maakten ze opeens een heel hoog zoemend geluid :)
op de achtergrond stronken van die lelijke grote coniferen die toch echt een keertje weg moeten.

 Nu heb ik ze ook, er zijn er 3 overgewaaid, en toen kreeg ik de smaak te pakken en heb ik in de nazomer een zakje vingerhoedskruidzaad in de tuin gestrooid...
een kromme

en een witte

2 opmerkingen:

  1. Ik kom weer eens gekeken hier.
    En wat zijn er weer vele mooie dingen geplaatst.
    Ook dit zijn weer prachtige foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eenmaal vingerhoedskruid in de tuin en daarna kom je er niet meer van af. Ik heb geloof ik ook wel voor honderd jaar in de tuin. Maar het mag hoor, ik vind ze prachtig, helaas bij mij al weer uitgebloeid.
    Fijne week. Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen