zondag 18 december 2011

Is het de eerste of de laatste van het jaar?/ Is it the first or last one of the year?


Ok, het is niet de beste foto, ik heb de foto genomen toen manlief in de auto om me zat te wachten, maar ik heb de eerste sneeuwklok gesignaleerd!!
Het zou wel eens de reginae olgae kunnen zijn die in de herfst hoort te bloeien en ongeveer op die plaats geplant is (al dacht ik dat die iets meer naar links geplant was).
De Reginae Olgae heb ik in het voorjaar van 2009 geplant, en heeft nog niet eerder gebloeid.

Ik ben daar niet zeker van, want Galanthus Regina Olgae bloeit eerst en daarna komt het blad. Bij dit klokje is al (grijzig)blad te zien dus het zou ook de eerste elwesii kunnen zijn.

Hoe dan ook is het voor mij, lentemens altijd een super leuk iets om de eerste sneeuwklok van het jaar te ontdekken, en dan nog wel in eigen tuin !! :).

---

Ok, it isnt the best photo, i took it when dear husband was waiting for me in the car, but i spotted the first snowdrop!!
It can be the Galanthus Reginae Olgae which i planted in the early spring of 2009. It should flower in late autumn, thats the cool thing about it :)

I am not really sure about it because i thought i planted it a bit more to the left of that spot, and Regina Olgae should flower first and then get its leafs, and i can see grey leafs next to the flower, it also can be a very early Galanthus Elwesii.

 Nevertheless its always great for a spring loving person, to spot the first snowdrop of the year, and this time even in our own garden !! :)

2 opmerkingen:

  1. Wat super...het eerste sneeuwklokje.
    Hier zitten al wel de punten boven de grond, maar nog geen bloemetjes.
    Het vroegst heb ik 1 keer een paar jaar geleden de eerste sneeuwklokjes op 10 januari bloeiend gespot, dat is het natuurlijk al wel bijna !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier heeft G. elwesii zijn eerst knopjes, maar ze 'hangen' nog niet. Met wat geluk dus een bloeiend klokje met Kerstmis.

    BeantwoordenVerwijderen