donderdag 27 september 2012

Eikenbladhortensia

Onze eikenbladhortensia ( hydrangea quercifolia hovaria ) mag wel iets vertakter, want de onderkant van de lange takken zijn kaal .

Het is een bijzonder soort met dubbele bloemen.
Nieuwe bloemen maakt hij aan vanuit het hart van de bestaande bloem waardoor hij heel lang met dezelfde bloemtrossen doorbloeit.

Zowel de bladeren als de bloemen zijn bij deze hortensia erg mooi, alleen als je snoeit krijg je aan die tak geen bloemen...

Uiteindelijk besloot ik een van de twee overdreven lange takken dit jaar te snoeien en de andere tak komt dan volgend jaar aan de beurt.

Dan heb ik volgend jaar hopelijk een vollere struik en toch ook nog wat bloemen.

Van het stuk dat eraf is heb ik een stilleven gemaakt.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben echt liefhebber van hortensia's. De eikenbladhortensia heb ik niet, maar zie hem wel af en toe in tuinen toegepast. Het blad verkleurt zo mooi. Fijn weekend. Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je perfect gedaan, eersat de ene helft en dan de andere, dan heb je toch altijd bloem..

    BeantwoordenVerwijderen