donderdag 2 mei 2013

Geslaagd stekwerk

De stek van de lavendel is gelukt ondanks de stenge winter waarbij ik ze gewoon buiten heb gelaten.
Dit komt goed uit want de lavendelhaag voor het huis heeft zijn mooiste tijd gehad en zo kan ik op den duur op een budgetvriendelijke manier de plantjes vervangen.
Ik heb ook een beetje vals gespeeld en alvast 3 nieuwe planten gekocht.

Ook de aalbessen stek poging is gelukt.
In het vroege voorjaar heb ik wat stokjes afgeknipt en aan de onderkant wat krassen gemaakt in de bast zodat het groen te zien was. Daarna heb ik dit in het stekpoeder gedoopt en in een pot met potgrond gestoken.
Eerlijk gezegd was ik vergeten dat ik dit gedaan had met aalbessen ( ik experimenteer graag op tuingebied dus overal potjes met aarde) dus had ik een leuke verassing toen er aalbessenblaadjes aan kwamen.
Mooi meegenomen :)

Het rare is dat ik al diverse keren heb geprobeerd de vlinderstruik te stekken en dit mislukt steeds. Wat zou ik toch fout doen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten