dinsdag 22 februari 2011

eerste iris / first iris

Iris en ik waren geen succes, steeds als ik ze plantte kwamen de bolletjes niet op. Ik had bedacht dat ik het nog een laatste keer zou proberen door de bollen heel vroeg in het najaar al te kopen en meteen te planten en ...

Moooooooi blauw!!! Wil je ook irisjes in de tuin , koop de bollen dan in september en plant ze dan meteen.  Dan doen ze het wel :)

vergroten heeft geen zin, de foto is wazig/ enlarging the picture is useless, the picture is too blurry.
Iris and i were not ment to be, every time the bulbs didnt flower or grow. I thought last year to try it one last time, and bought the bulbs the moment they where sold in the garden centre....

Gorgeous blue!!! If you want to plant iris in the garden, buy the bulbs in september and plant them immediately.
They will grow and flower then :)

2 opmerkingen:

  1. O, dus jij was ook te laat met planten, ik heb hier nog een zakje met kleine sterhyacintjes. Ik ga het ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gewoon doen, als ze niet uitgedroogd zijn zullen ze het later waarschijnlijk doen, en misschien midden in de zomer bloeien, of volgend jaar :) Blauwe druifjes zijn erg taai, dus daar heb ik nog goede hoop op :) Ik hoop dat jullie straks kunnen genieten van de "vroeg" bloeiers.

    BeantwoordenVerwijderen