dinsdag 12 april 2011

narcis xl- narcissus xl

Deze narcis vind ik erg mooi, en tegelijkertijd een lastige narcis die eigenlijk niet hoort in een tuin waar de planten  zichzelf moeten kunnen redden. Hij heeft namelijk altijd ondersteuning nodig door de mooie grote bloemen, anders knikken ze door. Daardoor heb ik braaf bij elke bloem een stokje gezet, en de bloem vastgebonden. Bij een van de narcissen is het touwtje naar halverwege gezakt, en die is gewoon halverwege geknakt. Gelukkig was die ook mooi in een vaasje.

This narcissus i find very beautiful, and at the same time a pain in the ..., who really shouldt grow in a garden like mine-ours, where the plants have to be able to manage themselves. It ALWAYS needs support, because of the beautiful large flowers. If i wouldnt support them, they just break. Thats why i have supported them all with a stick for every flower. From one narcissus the binding wire had lowered itself because of the wind, and the plant just snapped half way. Gladly the flower was also nice in a vase.

3 opmerkingen:

  1. Maar dan heb je ook wel wat bijzonders..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Wat we al niet doen om zo lang mogelijk te genieten van onze bloemetjes.
    Leuk dat je mijn blog gaat volgen. Ik kwam via een ander blog ook op die van jou. De naam vind ik origineel.
    Ik haal nooit de bollen uit de grond. Veel te veel gedoe. Bollen die het bij mij minder doen zijn narcissen. Geniet nog even van de bollentijd. Fijne week. Groet, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik laat ook alles gewoon zitten, en de tulpen zijn erg mooi. misschien iets kleiner dan in het eerste jaar, maar dat is ook wel weer iets natuurlijker :)

    BeantwoordenVerwijderen