woensdag 5 januari 2011

moppermodus

Gister een hete blog, vandaag een ijzige.
Ik zou blij zijn als ik morgen niet meer naar huis hoef te schaatsen. Ik kan namelijk helemaal niet schaatsen...

Dit stukje in onze straat is nog niet eens het ergste, hier heeft namelijk een groot deel van de dag de zon geschenen en is hier en daar de ijs weggesmolten, er zijn stukken waar weinig zon komt en de stenen niet eens te zien zijn door alle ijs.
Zo'n weg over moeten steken is echt doodeng.

De gemeente hun strooibeleid is: welk strooibeleid?
In geen enkele kern wordt voor zover bij mij bekend wordt ook maar iets aan de gladheid gedaan.
Op de dag voor kerst hebben we al glibberend en glijdend de kerstkado's moeten kopen.
Op de drukste dag van het jaar iets aan de gladheid doen, natuurlijk niet, de mensen moeten maar uitkijken!
(we hebben toen serieus een paar minuten moeten wachten omdat een AMBULANCE voor onze auto een beetje zat in de sneeuw en het snelheidsdrempeltje niet op kwam, en door alle sneeuw ook niet fatsoenlijk kon keren, elke seconde zou maar tellen)

De enige straten waar gestrooid en geschoven wordt zijn de rijkswegen, en dat doet rijkswaterstaat. 
Zelfs de winkelgebieden zijn glad, die zijn alleen begaanbaar waar de winkelier zelf gestrooid heeft.
Ik vind het echt niet kunnen.

Het is een fijne gemeente om te wonen zo lang het niet vriest.
Zo ik ben mijn ei weer kwijt :)

Wij hebben sociaal gedaan en ons stoepje gestrooid. Zout strooien werkt echt supergoed tegen die ijzige ellende. Ik hoop alleen dat de planten er niet onder zullen lijden...
Maar liever wat dode of niet goed groeiende planten dan dat mensen uitglijden en zich misschien pijn doen. 

Morgen gaat het dooien

4 opmerkingen:

  1. Het eenigste ijs wat ik graag zie,zit in mn cocktail,of in me horentje,
    verder mogen ze het van mij ook afschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik lust alle smaken ijs behalve straatsmaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kippenpoten-met-pittige-pindakaas-ijs ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weet ik niet, die heb ik nog nooit geproefd, jij wel?

    (lijkt me wel wat voor J. :) )

    BeantwoordenVerwijderen