woensdag 12 januari 2011

zomaar

Toen ik thuis kwam van het werk
zag ik iets wits in de tuin. 
zowaar hebben de sneeuwklokjes in de tuin die voorgetrokken gevallen van het tuincentrum ingehaald :)


 

Okee de fotokwaliteit is niet optimaal, maar het is donker en regent, en dan ontkom je niet aan geflits. Geflits op dichtbije witte voorwerpen met een donkere achtergrond = niet optimaal. 
Toch wilde ik het even laten zien. Sneeuwklokjes zijn leuk en maken mij blij, hopelijk jullie ook.

Misschien van het weekend een betere foto. 

<<>>
Ik denk niet dat het de reginae -olgae is (de herfstbloeiende sneeuwklok) maar ik hoop het wel want die groeit ook in de buurt van deze klokjes. 
Maar ik kon het niet goed zien met de zaklamp. 
De galanthus reginae-olgae heeft dun blad en een donkere streep op  het midden van het blad.
Het zou fijn zijn als de reginae olgae soort zich ook nog laat zien. Dan misschien te laat maar dat is hem het eerste jaar vergeven :)  Volgens mij is het klokje op de foto gewoon een Galanthus Nivalis, maar wel een hele vroege :) Jippie!!
Als iemand hier meer over kan zeggen dan hoor ik het wel.

3 opmerkingen:

  1. Voor G. nivalis lijkt het inderdaad erg vroeg...
    Ik weet niet of je nog andere soorten hebt staan? Hier bloeit G. elwesii rond deze tijd vaak al (maar sinds dit weekend hebben die niet meer 'gebougeerd'.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi annetanne,
    we hebben elwesii, woronowii, nivalis, en hopelijk nog reginae olgae (als die niet weggerot is door de natte herfst).

    ze hebben geen grijzig blad, en ook niet zo breed als woronowii, maar misschien kan dat nog veranderen als het wat verder groeit. Ik heb ook geen streep kunnen zien op de bladen(=olgae), maar het was donker dus niet zo goed te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb gisteravond nog eens goed gekeken en de bladeren zijn toch breed en grijs, dus is het toch de Elwesii.

    BeantwoordenVerwijderen