zondag 24 oktober 2010

visjes

Dit zijn onze visjes. 
We hebben 4 Sluierstaart goudvissen,
1 a 2 japonica garnalen 
Minimaal 1 vuurgarnaal (maar ik denk dat er meer zijn, maar dat ze zich verstoppen in de plantjes)
De rots is een imitatie rots, de visjes kunnen door de gaten in de steen zwemmen nu ze nog niet zo groot zijn, en dat doen ze ook graag. 

Bij deze stel ik jullie van boven naar beneden voor aan: 
Grijze
Eddy (zwarte met bolle ogen)
Stip (wit met oranje)
Sushi (zwart wit oranje)

Verder hebben we een tweede klein bakje staan,30 bij 20 cm, met hierin alleen maar vuurgarnalen, een mosbol, javamos, en een klein goedkoop filtertje.
Een tijdje terug hebben we namelijk 10 vuurgarnalen gekocht, er zaten nog een stel jongen bij en ik vermoed dat die opgegeten zijn door de goudvisjes. Af en toe zie ik een volwassen garnaal op de steen zitten, die is te groot en hoeven ze niet.
Daarom gebruiken we nu het bakje wat ik toch over had (30 cm) om de 10 nieuwe garnaaltjes veilig te laten opgroeien, totdat ze groot genoeg zijn om bij de sluierstaarten te kunnen.







2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor visjes, Roos heeft ook een tijd een aquarium gehad en was er altijd heerlijk mee aan het rommelen. Het is eten en gegeten worden in de vissenwereld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Ik vind het ook heel gezellig om weer huisdiertjes in huis te hebben, al zijn het geen aaibare dieren geeft het toch gezelligheid. :)

    BeantwoordenVerwijderen