maandag 25 oktober 2010

voederspiraal met uithangbord



Voor als er twijfel is over welk dier ervan mag eten :)

De vogeltjes twijfelen niet, er gaat ongeveer een vetbol per dag door heen :)
Ik vind het leuk om te zien, al zijn het vaak dezelfde musjes en meesjes.
(nog geen roodborst gezien) Wel een paar kool of pimpelmeesjes en een hele zwerm mussen.Af en toe een stelletje turkse tortels
.    
Die turkse tortels zijn ook een stelletje hooligans, ik zie ze ervoor aan om op het dak stiekem bij de afzuigkap te gaan zitten en dan expres door de buis te gaan roekoe-en.
(zo klinkt het temminste, het galmt helemaal door die buis :D)
Ik klaag niet hoor, vind het wel grappig.

(foto geleend van deze site)

Tegen de winter, wanneer de rest van nederland gaat voeren zie ik de vogeltjes niet meer zoveel in de tuin, ze hebben dan teveel keuze denk ik want de hele wijk hangt vol bollen en pinda's (of ze zijn zo dik van de vetbollen dat ze niet meer kunnen vliegen :P )

1 opmerking: